Singapore!

15 juli 2019 - Singapore, Singapore

Singapore!​ Hier kwamen we aan na ons vertrek vanuit Dusseldorf en een korte stop in Londen. Vanuit het vliegveld in Singapore gingen we met de metro naar Chinatown, waar ons hotel ligt. Wat gaat dat makkelijk allemaal. We zijn wel anders gewend in de Aziatische landen waar we al geweest zijn. We gaan dezelfde avond nog eten in de "foodstreet" en vervolgens slapen.. Althans dat proberen we; we hebben toch wel wat last van een jetlag.​

De volgende dag gaan we Singapore verkennen. We lopen naar Marina Bay en gaan naar Cloud Forest en Flower Dome. Dabyon heeft het gevoel nadat we bij Flower Dome zijn geweest dat we de intratuin bezocht hebben. Gelukkig maakt Cloud Forest meer indruk. Al is het wel erg hoog daar binnen! Hierna gaan we naar Gardens by the Bay. Erg sjiek en allemaal heel schoon!​

Het weer in Singapore is erg warm en volledig zonnig. We lopen tussendoor de grote shopping malls binnen om even af te koelen en.. te eten bij een foodcourt. We eten dumplings. Lekker! We besluiten langzaam weer terug te gaan lopen, toch wel een eindje. We eten deze avond weer in Chinatown. Chinatown is echt een beetje ' Fantasialand-achtig', door de huisjes. We zijn super blij met onze locatie, want het is erg gezellig hier!​
We kijken de kwalificatie van de Formule 1 en proberen te slapen.​

De tweede dag gaan we naar Little India, met de metro. Inmiddels weten we al goed hoe dit werkt. Het is erg snel en gemakkelijk (en goedkoop). In Little India komen we direct bij het Tekka Centre. Het lijkt wel alsof we in India zijn (al zijn we hier nooit geweest, maar toch..). We eten even een loempia en lopen verder naar de Sri Veeramakaliamman Temple. Uitspreken kan ik het ook niet, maar hij is wel mooi. Mensen zijn hier echt nog aan het bidden. We lopen een stukje verder en komen bij Tan Teng Niah, een historisch herdenkingspunt. We lopen Arab street af en komen uit bij Haji Lane. Een super leuk gekleurd straatje waar allerlei winkeltjes en cafeetjes liggen.
Deze twee dagen hebben we al heel wat kilometers gelopen, dus we pakken de metro terug. We rusten op de kamer en maken plannen voor onze verdere reis. We hebben namelijk alleen nog maar een ticket naar Sri Lanka, dus we moeten wel wat plannen. De tijd kunnen we goed gebruiken.​
Deze avond gaan we met de metro terug naar Marina Bay. We willen namelijk het Skydeck op tijdens zonsondergang om de skyline van Singapore te kunnen zien (en Gardens by the Bay heeft dan een lichtshow). Dit gebouw zie je ook altijd tijdens de Formule 1 race in Singapore. We zien dan ook de racebaan liggen. Het is erg druk en héél hoog! Maar wat een uitzicht!! Zeker de moeite waard!​ We pakken de metro terug, kijken de race en proberen weer te slapen. De jetlag valt deze keer erg tegen..​

We ontbijten de laatste keer in ons hotel en gaan met de metro terug naar het vliegveld. We vliegen als eerst naar Kuala Lumpur, waar we nu 4 uurtjes moeten wachten. Dan zetten we onze reis voort naar Colombo (Sri Lanka). We zeiden de hele tijd eerst te willen chillen op Bali (of ergens anders in Indonesië), maar hebben toch besloten te beginnen in Sri Lanka. We kijken er erg naar uit! We houden jullie op de hoogte in ons volgende verhaal!​

Veel liefs van Dabyon en Sandra

1. Art:
    15 juli 2019
    Wat een wereldse start van de wereldreis! Zet ‘m op in Sri Lanka ;-)
  2. Inge Verstegen:
    Het begin van mooie herinneringen!! Geniet ervan!! Xx
  3. Edmée:
    15 juli 2019
    Singapore is echt top en westers schoon, bijna on-aziatisch inderdaad. Geniet van Sri Lanka! Ik ben benieuwd!
  4. Mama:
    15 juli 2019
    Wat een mooie foto's. Die mooie aparte bomen ken ik van Bayer fotos van de wereld. Jullie hebben ze nu in het écht gezien.
    Geniet nog van verdere reis.
    Ben suoer benieuwd naar Sri Lanka.
    Kussie 🥰
  5. Els Huysmans:
    15 juli 2019
    Prachtige foto's.... er zullen er nog vele volgen! Geniet er maar van!
  6. WilhelMINNIE Stevens:
    15 juli 2019
    Hé, guys! Zó fijn die verhalen, alsof ik er een beetje bij ben. En dan die foto’s, prachtig!
    Weet je waar ik nu erg benieuwd naar ben?
    Jullie ervaringen in Sri Lanka. Daar ga ik nl. op 25 september ook naartoe.....
    Hele fijne voortzetting!
  7. Sandra en Dabyon:
    3 oktober 2019
    Je bent er nu!!! Ik ben zó benieuwd naar jouw verhalen! Geniet ervan!
  8. Lars:
    15 juli 2019
    Erg sjiek jullie gedeelde verhaal en foto's te lezen en bekijken. Geniet er lekker van en op naar Sri Lanka..
  9. Gaby Harings:
    16 juli 2019
    Sri Lanka is heel mooi. Wij zijn er lang geleden 5 weken geweest. Veel gezien en veel beleefd. Voor ons natuurlijk een heel speciale reis. Geniet van dit prachtige eiland vol natuurschoon en cultuur.

Prachtige foto’s van Singapore!
  10. Anke:
    20 juli 2019
    Heel veel plezier samen en geniet van dit geweldige avontuur!