Na regen komt zonneschijn, dachten we!

19 september 2019 - Kuta, Indonesië

De 30 dagen Indonesië zaten erop en dan moet je het land uit vanwege het visum (lees: gedwongen een ander land te kiezen). We kijken waar goedkope vluchten heen gaan en dat was dit keer Penang, Maleisië. Even uitzoeken wat je daar kan doen en dat leek ons leuk. We boeken een appartement waar we ook weer eens zelf kunnen koken. Dat is wel iets wat ik zo nu en dan "mis", het koken (echt waar!). Het appartement ziet er heel leuk uit, met een mooi uitzicht over de stad. Gelukkig ligt er naast een grote supermarkt waar ze veel hebben! Het is al vrij laat, maar toch besluiten we te koken, ook al ziet de KFC hiernaast ook verleidelijk uit.. We maken allemaal tapashapjes met gehaktballetjes. Lekker!

We verkennen Penang: chew jetty, veel street art, we eten dumplings en we gaan naar het "upside down museum". We zijn niet zo een museum typjes, maar dit is wel erg leuk! Ze pakken je telefoon, je loopt allemaal ruimtes door die op de kop zijn gemaakt en vervolgens kom je er uit met 150 grappige foto's. Kijk zelf maar! Wij vonden het erg leuk! We gaan weer naar huis en we maken (Dabyon snijdt en ik kook) heerlijke spaghetti. Jullie merken wel dat we bepaald eten wel een beetje missen 🙈 oh ja, en als ontbijt haalt Dabyon elke ochtend een vers stokbrood, stokbrood!!

Helaas begint hier ook onze pech met het weer.. het zonnetje hoeft niet altijd te schijnen, maar het hoeft ook niet altijd te regenen. Opzich vermaken we ons ook prima, omdat we nu een appartement hebben. We koken (😂), kijken series, zoeken verdere reisplannen uit en ik werk aan mijn traveljournal.
We zouden vanuit Penang nog naar Cameron Highlands gaan, dit is een busrit van ruim zes uur. We zouden er één dag zijn en de dag erna weer vijf uur in de bus zitten om naar Kuala Lumpur te gaan voor de vlucht. Cameron Highlands zou veel lijken op Nuwara Eliya in Sri Lanka. Dus vragen we ons af of we zo veel reizen er voor over hebben. We besluiten het te annuleren en blijven een dag langer in Penang.

Na Penang gaan eerst met een vlucht naar Surat Thani en dan met de boot naar Koh Samui, Thailand. Het regent, maar zeggen tegen elkaar dat dit vast niet alle dagen zo blijft. Vol goede moed gaan we twee weken naar Thailand, verheugen ons weer op zon, strand, snorkelen, duiken en zonsondergangen met een biertje.
Koh Samui is erg gezellig en we zitten aan een leuk strand. De zon schijnt niet, maar het regent ook niet. Maar het weer is ook niet echt aangenaam. Ontzettend drukkend warm. We hebben goede hoop, want we gaan ook nog naar Ko Tao voor acht dagen. Het zal toch niet nog langer slecht zijn? We vertrekken met mooi weer (ja net vandaag), en komen aan in de regen.. maar Ko Tao is wel erg gezellig! Veel leuke restaurantjes aan het strand. Dus.. in de avond zitten we klaar voor de zonsondergang met een biertje. Maar.. het begint te regenen.
Ik kan deze dagen herhaaldelijk zo vertellen, maar dat bespaar ik jullie, het heeft namelijk op één echt mooie dag na, alleen maar geregend. Dat was overigens de dag dat Dabyon ging duiken, maar we wel nog tijd hadden om naar de bekende plek "Ko Nang Yuan" te gaan. Hier worden drie eilanden verbonden met een grote zandbank. Even een klim naar het uitzicht (en ja nu in de volle zon), maar dat is dan ook wel erg mooi! We denken dat vanaf vandaag het weer alleen maar beter kan worden. Helaas is dit niet zo en wordt het echt slechter. We kunnen niet eerder weg, want hadden al alles vast gelegd. Hier hebben we wel van geleerd en gaan we toch minder vast leggen.
Door zo veel op de kamer te zijn ontstaat er wel een spontaan telefoontje met het thuisfront. We bellen met Elise, Florian en Steffie. Ze showen aan ons hoe ze kunnen koprollen, laten zien hoe hard ze rennen, Florian checkt ons gebit even tussendoor, Elise showt jaar sjieke camera, magnetencollectie en nog veel meer. Oh ja, en we kletsen een beetje met Steffie op momenten waar dat nog lukt 😂 Genieten!

We gaan terug met de boot naar Surat Thani waar we één nacht slapen. Ook hier regent het de hele dag, dus doen we de dingen die we alle andere dagen ook hebben gedaan. De volgende dag vertrekken we naar Kuala Lumpur en vanuit Kuala Lumpur naar Bali. Mijn moeder en Jan zijn al op Bali. We gaan elkaar komende maandag zien en brengen dan nog hun laatste vijf vakantiedagen samen door. Dan schijnt hoe dan ook voor ons de zon ☀️

1. Lars:
    19 september 2019
    Wat balen van al die dagen tegen. Wel grappig die foto's.. Geniet op Bali..

Groetjes,
    Lars
  2. Lars:
    19 september 2019
    .. tegen moet regen zijn..
  3. Anne Ruigt:
    20 september 2019
    Regen is goed voor de plantjes 🤣 (aldus Pieter). Hopelijk nu een stralende zon ☀️
  4. Sandra en Dabyon:
    3 oktober 2019
    Helemaal gelijk Pieter! En plantjes (palmbomen en jungle) heb je hier genoeg!
  5. Anke:
    20 september 2019
    Wat een leuke foto’s!
    Geniet op Bali met hopelijk veel ☀️
  6. WilhelMINNIE Stevens:
    23 september 2019
    Jij bent toch het zonnetje in huis, Sandra?!
    Dat is toch altijd een opsteker, zeker voor Dabyon, toch?
    Geweldig grappige foto’s trouwens!
  7. Leon:
    26 september 2019
    Hopenlijk geen last van de bosbranden in Indonesië..... Was hier op het nieuws!!
  8. Sandra en Dabyon:
    3 oktober 2019
    Nee.. niets van gemerkt. Gelukkig!