Bezoek uit Nederland!

4 oktober 2019 - Kuta, Indonesië

Na een week in Bali kwam ons bezoek uit Nederland al eerder dan gepland: mama en Jan!. Wij zijn van te voren beide nog even naar de kapper geweest, dat was wel nodig 🙈
Wat heerlijk om elkaar weer te zien en bij te kletsen. Mama had allemaal spulletjes gekocht in Nederland waar we mee verrast werden. Ze had ook wat nieuwe kleren voor ons.. fijn om even te wisselen van kleren!
We hadden deze dag nog ruim de tijd dus zijn we naar het strand gegaan. In de avond hebben we een heerlijke rijsttafel gegeten, hebben we in een café de F1 race gekeken (en wat biertjes gedronken) én zijn we nog naar het bandje gaan kijken waar wij altijd heen gaan. Uitslapen ging de dag erna niet, want we werden opgehaald om naar Lembongan te gaan. Wij zaten keurig op tijd klaar (6.30 uur) en werden op z'n Indonesisch om 7.10 uur opgehaald.
Vervolgens met de boot naar Lembongan. We besluiten deze dag nog erop uit te gaan met de scooter. Een spannend avontuur! Het plan zonsondergang kijken en heerlijk eten was gemaakt maar veranderde in open tenen en een lekke band..
Mama en Jan hadden een lekke band met de scooter. We vragen aan een lokale om te bellen en er zou over vijf minuten iemand komen (de beruchte Indonesische vijf minuten). Uiteindelijk kwam er iemand na 1.5 uur! De zon was inmiddels al onder en we waren wat muggenbulten rijker..
De volgende dag zijn we op de scooter (mama en Jan hebben een blitse nieuwe gekregen, was het toch ergens goed voor) naar Nusa Cenigan gereden: over de bekende Yellow Bridge en andere mooie uitkijkpunten opgezocht. Verder liggen we aan het zwembad, heerlijk.
Dabyon en ik regelen in het stadje een snorkeltour. Mama en Jan willen heel graag manta's zien, dus we vertrekken de volgende dag naar Manta Bay. Hopelijk zijn ze er.. we komen aan en er liggen tientallen boten. Dabyon en ik zijn hier afgelopen jaren al geweest, maar het toerisme "verpest" het nu een beetje (lees... groepen chinezen..). Maar goed.. er wordt een manta gezien, hup het water in! Dan zwem je dus met 100 mensen rondom een manta. Jammer.. maar.. mama heeft er een gezien!
We varen terug en dan zien we onderweg een groep dolfijnen zwemmen. Dabyon en ik twijfelen niet, doen onze snorkels op (en ik even de oordopjes in) en springen het water in. Spannend.. op open zee helemaal alleen, mét wilde dolfijnen! Zo bijzonder! Het filmpje kunnen jullie zien bij videos 😊
We rijden deze dag ook nog naar Devils Tear op Lembongan. Erg mooi te zien!
Voldaan rusten we hierna nog even aan het zwembad.
De laatste dag gaan we naar Nusa Penida. We zijn verbaasd hoe snel het veranderd.. zo veel meer toeristen dan twee jaar geleden, jammer. We rijden naar de bekende punten: Angels Billabong, Broken Beach en als laatste Keling King. Het hoogtepunt! Een lokale maakt nog een goede foto hier van ons vieren.. zoek mij maar 🙈
En dan zit het in Lembongan alweer erop. We vertrekken terug naar Bali met een soepel bootritje. We kunnen hier nog even genieten samen op het strand, kopen souveniertjes en eten als afsluiter de laatste dag nog een keertje de rijsttafel. En niet te vergeten.. moeders geeft een vrouwtje (madame Kiki) haar strand handdoek op het strand. Bedankt mam.. hierdoor zitten wij de volgende dag gezellig weer met madame Kiki 😂
Mama en Jan worden ook door de eigenaar bedankt met een mooi souveniertje... het beruchte ei! In het filmpje kunnen jullie zien wat het is! (bij videos)
We geven nog heel wat spullen mee terug naar Nederland zodat wij met een lichtere tas reizen. Even het e.e.a. uitzoeken wat er weer mee naar Nederland gaat.. 🙈
Wij nemen weer afscheid van elkaar en blijven met mooie herinneringen achter.
Nadat ze weg waren zijn wij weer volop gaan zoeken naar tickets. Waar gaan we heen? We realiseren ons ook dat het al oktober is. Nog maar een kleine twee maanden en we zijn weer thuis. De tijd gaat zó snel.
Het enige wat we "zeker" wisten toen we vertrokken, was dat we naar Vietnam zouden gaan. Nu zijn onze plannen echter veranderd omdat we héél goedkope tickets zagen naar Amerika. Toen begon het rekenen en uitzoeken.. we laten Vietnam nu even schieten en gaan dus voor drie weken naar West Amerika! We verheugen ons enorm om even naar een niet Aziatisch land te gaan 😊 en lekker een stokbroodje te eten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anke Ramakers:
    4 oktober 2019
    Wat mooi Sandra om te lezen. Ik geniet door het lezen met jullie mee. Ook zo fijn dat je even hebt kunnen knuffelen met mama en Jan. Heel veel plezier in Amerika. Een hele fijne reis. Liefs Anke
  2. Mama:
    Hoi lieverds
    Wat was het een leuke tijd en wat hébben we genoten. Zo fijn om jullie even te kúnnen zien.
    Bedankt voor jullie goede zorg. Dit zijn zo mooie herinneringen. Geniet nog van het komende avontuur. Liefs ❤Mama en Jan
  3. Tessa:
    4 oktober 2019
    Leuk weer om te lezen! Wauw wat een verrassing.... Amerika! Maar dat hoort bij een niet vooraf geplande wereldreis😃. Ik ben weer heel benieuwd naar het volgende verhaal. Xxxx
  4. Anke:
    5 oktober 2019
    Fijn dat jullie van familie hebben kunnen genieten en nu weer verder!
    Amerika, super leuk....heel veel plezier.
  5. Rachel:
    5 oktober 2019
    Wat mooi om te lezen Sandra.
    Heel veel plezier in Amerika.

Rachel
  6. Franja:
    7 oktober 2019
    Ik heb vanochtend even snel foto's bekeken. Ontzettend mooi!
    Een reis om nooit te vergeten.
    SUPER MOOI!
    Geniet er maar van.
  7. Lars:
    8 oktober 2019
    Weer leuk om even op reis meegenomen te worden. Ben benieuwd naar jullie Amerika verhalen..
  8. WilhelMINNIE Stevens:
    9 oktober 2019
    Ayubohan en a good time in America!
    Lots of kisses from Colombo!
  9. Gaby Harings:
    30 oktober 2019
    Hallo Sandra en Dabyon. Ik heb weer eens alle verhalen gelezen. Wat leuk dat mama en Jan jullie zijn komen opzoeken!! En dan nu naar Amerika! Een heel andere wereld. Ben benieuwd hoe het jullie bevalt. Heel veel
    plezier en geniet van alle moois. Liefs van ons beiden.
  10. Sandra en Dabyon:
    31 oktober 2019
    Het was genieten met mama en Jan. Amerika zit er alweer op. Heb toevallig vandaag het verhaal erop gezet. Zoals je leest beviel ons het daar (ook) prima!
    Liefs 😘