Sri Lanka deel 1

25 juli 2019 - Arugam Bay, Sri Lanka

We zijn nu ongeveer anderhalve week in Sri Lanka en zijn op de helft van onze tijd in dit mooie land. Na de stop in Kuala Lumpur zijn we gevlogen naar Negombo. Hier hebben we één nacht geslapen en zijn we de dag erna doorgereden naar Sigiriya. In Sigiriya hebben we een erg mooi hotel met uitzicht op de bekende Lions Rock. We besluiten deze dag niets te doen en wat te relaxen aan het (vieze) zwembad. De dag erna gaan we naar het Kaudulla National Park waar we hopelijk veel olifanten gaan zien. En dat was zeker zo.. We hebben wel meer dan 100 olifanten in totaal gezien, en heel veel jeeps. Onze driver was heel prettig en zocht de goede plekjes op waar niet tientallen jeeps stonden. De olifanten kwamen zo dichtbij! En wat een mooie natuur daar. Heel indrukwekkend. Naast olifanten zijn er niet heel veel andere dieren hier, op wat vogels, koeien en aapjes na. We rijden voldaan terug naar ons hotel waar we heerlijk lokaal eten.​

De volgende dag gaan we Pidurangala Rock beklimmen. Dit betekent om kwart voor vijf in de ochtend vertrekken zodat we boven zijn tijdens de zonsopkomst. Best lastig in het donker te klimmen, we hadden geen zaklampje mee en maakten maar gebruik van anderen die wél eentje bij zich hadden. Het werd boven steeds drukker, maar het uitzicht was ook wel erg mooi! We hadden een goed helder uitzicht op de Lions Rock. Vervolgens zijn we weer met de tuktuk terug gegaan, hebben we gedoucht en ontbeten. Dezelfde dag pakten we de trein naar Trincomalee. De trein is een goedkope manier van vervoer hier in Sri Lanka, de bus ook, maar dat doen we later. De treinreis zelf is erg leuk, maar ook lang! De bekende treinreis van Kandy naar Ella (wij gaan deze andersom doen) staat ook nog op de planning.​

Trincomalee staat bekend om de mooiere stranden van Sri Lanka. Wij zijn betreft stranden al erg verwend, zeker na onze laatste reis.. Maar vinden het heerlijk om hier te relaxen. We hebben een fijne en heel goedkope hotelkamer. Het blijft een uitdaging om ons aan het dagbudget te houden..​
We besluiten een dolfijnen en walvissentour te doen, Dit betekent.. weer vroeg op, want deze tour start om 6.00 uur. Het weer ziet er niet zo best uit en dat wordt bevestigd op zee. We varen over een wilde zee door de regen op zoek naar walvissen. Helaas... geen walvissen, maar wel dolfijnen (en tientallen boten). We vonden het niet heel bijzonder, met name omdat er zo veel boten waren (en vies weer..). Maar goed, dolfijntjes wel gespot!​

Na Trincomalee gaan we met de lokale bus naar Pasikudah als tussenstop. We willen namelijk naar Arugam Bay, maar dat is nogal ver weg. De busrit naar Pasikudah duurt in totaal 3,5 uur (en is maar 109 km). We hebben hier een hotel met zwembad en relaxen de rest van de dag. De volgende dag hebben we toch een goedkopere taxi weten te vinden om ons naar Arugam Bay te brengen. Dit duurt met de auto ook nog 3,5 uur. Maar zijn blij dat we dit niet met de bus hebben gedaan, want hoe lang had die hier over gedaan.

En daar zijn we nu nog.. in Arugam Bay! Het plaatsje staat bekend om het surfen. Wij waren heel optimistisch en wilden ook gaan surfen, maar dit stellen we toch uit tot Bali. Tsja, we moeten toch een beetje sporten als we elke dag een biertje willen drinken. Nu liggen we dus lekker op het strand, eten en drinken en slapen. Even echt vakantie en niets doen. Komende dagen in Sri Lanka gaan we nog veel reizen met wat flinke afstanden tussendoor. We hebben er veel zin in, maar verheugen ons ook enorm op ons beetje thuis.. Bali! We vliegen drie augustus eerst naar Kuala Lumpur, waar we twee dagen blijven. En dan vliegen we door naar Indonesië!​

Een aantal mensen appen dat ze geen melding krijgen als we een verhaal posten. Als je het emailadres invult, moet je vervolgens bevestigen om ons te volgen :)

1. Rachel:
    Prachtig verhaal en foto’s 💋
  2. Inge Verstegen:
    Weer mooie verhalen en foto’s!! Geniet 😘
  3. Anke:
    Wat heerlijk,lekker genieten🤩
  4. Edmée:
    25 juli 2019
    Ziet er fantastisch uit! Als je tips wil voor KL (heb daar een half jaar gewoond), dan hoor ik het wel! Ga zo door...
  5. Ankie Saiu-Cretskens:
    25 juli 2019
    Heel leuk jullie verhalen te lezen! Prachtig die olifanten zo dichtbij. Genieten hoor!
  6. Maureen Janssen:
    26 juli 2019
    Super om te lezen en wat een prachtige foto’s, echt genieten!
  7. Anouk Pluijmen:
    26 juli 2019
    Super dat jullie het naar jullie zin hebben en wat fijn om de mooie verhalen en foto's te lezen/bekijken. Ben alweer nieuwsgierig naar het volgende! XX
  8. WilhelMINNIE Stevens:
    Fantastische foto’s!!!
    Ik krijg echt zin om ook mijn koffer te pakken. Helaas moet ik nog even geduld hebben. Alvast smullen van de mooie verhalen is al een goede opmaat! Thanks!